wegańskie monte z tofu

Wegańskie MONTE – przepis na deser bez gotowania

Pyszny i zdrowy domowy wegański deser a la Monte. W smaku nawet lepszy od sklepowego, ale w składzie zupełnie inny, bo z dużą ilością orzechów laskowych (kupne Monte zawiera ich tylko 0,5%, ciekawe skąd ten piękny aromat orzechów?…), słodzony tylko daktylami, bez laktozy i kazeiny, bez cholesterolu, bez hormonów i antybiotyków obecnych w mleku krowim czy bez tłuszczów trans naturalnie występujących w produktach odzwierzęcych. Poza tym moje wegańskie monte nie wymaga stania przy garach – wystarczy tylko odpalić blender.

To już kolejny na tym blogu przysmak z moim ulubionym tofu jedwabistym, które zmiksowane z małą ilością mleka roślinnego jest świetną alternatywą dla słodkiej śmietany. Rewelacyjnie sprawdza się więc m.in. w deserach, którym nadaje aksamitnie kremową konsystencję. To najdelikatniejsze ze wszystkich rodzajów tofu (zupełnie inne niż tofu twarde) jest wciąż bardzo mało popularne w Polsce 🙁 . Dlatego od razu napiszę, że ja kupuję je w Carrefourze (bywa w promocji), ale taniej można je upolować w internecie.

Polecam również inne moje desery z tofu zajedwabistym: kakaowy krem z tofu, wegański deser snickers, wegański krem mars z daktylowym karmelem oraz deser z dyni.

 

Przepis na wegańskie monte – (2-3 porcje) – SKŁADNIKI

  • 1 opakowanie (300 g) tofu jedwabistego (aksamitne, silken tofu) – bez zalewy
  • 10–14 daktyli suszonych dobrej jakości bez pestek – ilość zależy od tego, jak bardzo lubimy słodycze. Ja uwielbiam, dlatego dodaję 14 sztuk 🙂
  • 4 łyżki (60 g) orzechów laskowych, mogą być uprażone, będą miały intensywniejszy aromat (instrukcja pieczenia poniżej) – ja nie prażę, ponieważ surowe orzechy są zdrowsze
  • 60–90 ml mleka owsianego niesłodzonego (jest naturalnie lekko słodkie) – ilość w zależności od konsystencji, jaka nam odpowiada. Ja dodaję 90 ml
  • 1–2 łyżki kakao lub karobu

 

Przepis na wegańskie monte – WYKONANIE

  1. Żeby uprażyć orzechy, najpierw musimy nagrzać piekarnik do 180°C. Orzechy układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i prażymy je przez 15 minut, aż zaczną pięknie pachnieć. Skórki mogą mocno ściemnieć, ale orzechy się nie przypalą. Orzechy studzimy. Możemy potrzeć je w dłoniach, żeby pozbyć się skórek.
  2. Robimy ciemną warstwę: połowę kostki tofu, 7 daktyli, 2 łyżki orzechów, kakao oraz 45 ml mleka (ponad 3 łyżki) blendujemy razem na jak najgładszą masę. Krem przekładamy do 2 lub 3 pucharków i wstawiamy do lodówki na 10–20 min.
  3. Robimy jasną warstwę: połowę kostki tofu, 7 daktyli, 2 łyżki orzechów oraz 45 ml mleka (ponad 3 łyżki) blendujemy razem na jak najgładszą masę. Wyjmujemy z lodówki pucharki, nakładamy drugą warstwę i ponownie schładzamy desery.

Bon appétit !

 

Jeśli spodobał Ci się ten przepis i nie chcesz, żeby ominęły Cię nowe receptury na zdrowe pyszności, możesz polubić mój fanpage. 🙂

 

3 myśli na temat “Wegańskie MONTE – przepis na deser bez gotowania

Dodaj komentarz

Wpisz brakującą liczbę *