Coleslaw wegański - fit surówka z kapusty i marchewki

Coleslaw wegański – fit surówka z kapusty i marchewki

Mocno odchudzony przepis na uwielbianą prawie na całym świecie surówkę na bazie kapusty, marchewki i tony majonezu. Ten ostatni składnik w tradycyjnym wydaniu tuczy okrutnie, ale na szczęście z pomocą przybywa wegańska, zdrowa i dietetyczna alternatywa – pyszny i kremowy sojonez bez cholesterolu i grama oleju! Takiego „majonezu” light możemy bez wahania dodać do sałatki coleslaw nawet podwójną porcję.

Fit coleslaw wegański – SKŁADNIKI

ok. 3 porcje

  • ½ małej surowej kapusty białej lub czerwonej, może być młoda – najładniej wygląda połączenie białej i czerwonej kapusty
  • 1–2 małe marchewki
  • ok. 3 łyżki posiekanego świeżego koperku
  • ok. 3 łyżki posiekanego szczypioru
  • sól, pieprz biały lub czarny
  • sojonez wg tego przepisu (majonez) – w dowolnej ilości*

* Zamiast sojonezu możemy zrobić sos na bazie jogurtu sojowego: ok. 300 g jogurtu mieszamy z 2–3 łyżeczkami musztardy, 1 łyżką soku z cytryny lub octu ryżowego, 1 łyżeczką ksylitolu lub cukru, solą i pieprzem.

** Dla urozmaicenia można dodać też jabłko pokrojone w cienkie paski i/lub rodzynki.

Fit coleslaw wegański – WYKONANIE

  1. Kapustę obieramy z zewnętrznych, brzydkich liści, kroimy na ćwiartki i wycinamy głąb. Szatkujemy jak najdrobniej.
  2. Marchewkę obieramy i kroimy w bardzo cienkie paski (julienne) lub ścieramy na tarce o grubych oczkach.
  3. Warzywa wrzucamy do dużej miski, dodajemy pozostałe składniki i mieszamy dokładnie.

Smacznego !

Dodaj komentarz