Wegański shake czekoladowy fit - z wiśniami i bananem

Wegański shake czekoladowy fit – z wiśniami i bananem

Wegański shake czekoladowy, a właściwie kakaowy i dlatego fit, to mój ulubiony lodowy koktajl ever. To właśnie on w porze letniej motywuje mnie do wstawania przed kogutami. 😉 Wystarczy myśl, że zaraz go sobie strzelę i wyskakuję z pościeli niczym popcorn z garnka. Czas wykonania: 5 minut z przerwą na ploteczki.

Taki napój będzie jeszcze zdrowszy, jeśli dodamy do niego 1 łyżkę zmielonego siemienia lnianego, która załatwia sprawę zalecanej dziennej dawki kwasów tłuszczowych omega-3.

Polecam również inne szybkie przepisy na pyszne wegańskie shaki lodowe: milkshake NUTELLA czy shake PINA COLADA w wersji niskotłuszczowej. Jeśli użyjemy w nich składników niemrożonych, wyjdą zwykłe, ale równie smakowite koktajle mleczne.

 

Wegański shake czekoladowy fit – SKŁADNIKI

1 porcja

  • ¾–1 zamrożony, duży, bardzo dojrzały banan
  • 6 zamrożonych wiśni bez pestek – może być więcej. Można też w ogóle ich nie dodać, wtedy będziemy mieć typowy shake kakaowy
  • 1 kubek zimnego mleka roślinnego niesłodzonego, najlepiej naturalnie słodkiego, jak owsiane – może być więcej
  • 2–4 daktyle dobrej jakości bez pestek lub 2–4 łyżeczki syropu daktylowego, ksylitolu, erytrolu czy ewentualnie cukru
  • 1–1½ łyżki karobu lub kakao odtłuszczonego – dodaję pół na pół
  • skórka otarta z ½ pomarańczy, najlepiej ekologicznej – niekoniecznie, ale warto, bo aromat jest bezcenny… (ostatnio jestem od niej uzależniona i dodaję do wszystkiego)
  • 1/3 łyżeczki ekstraktu waniliowego, pasty waniliowej lub miąższ z 1/3 laski wanilii – niekoniecznie

 

Wegański shake czekoladowy fit – WYKONANIE

Wrzucamy wszystko do blendera i dokładnie miksujemy.

Bon appétit !

 

2 myśli na temat “Wegański shake czekoladowy fit – z wiśniami i bananem

Dodaj komentarz