wegański shake kakaowy

Wegański shake kakaowy z wiśniami – lodowy i bananowy

Oto mój ulubiony lodowy shake ever. To właśnie on w porze letniej motywuje mnie do wstawania przed kogutami 😉 . Wystarczy myśl, że zaraz go sobie strzelę, i wyskakuję z pościeli niczym popcorn z garnka (ale to słabe…). Czas wykonania: 5 minut z przerwą na ploteczki.

Taki koktajl będzie jeszcze zdrowszy, jeśli dodamy do niego 1 łyżkę zmielonego siemienia lnianego, która załatwia sprawę zalecanej dziennej dawki kwasów tłuszczowych omega-3.

Polecam również inne przepisy na pyszne shaki lodowe: MILKSHAKE NUTELLA SHAKE PINA COLADA w wersji niskotłuszczowej. Jeśli użyjemy w tych napojach składników niemrożonych, wyjdą zwykłe, ale równie smakowite koktajle mleczne.

 

Wegański shake kakaowy – 1 porcja – SKŁADNIKI

  • ¾–1 zamrożony, duży, bardzo dojrzały banan
  • 6 zamrożonych wiśni bez pestek – może być więcej. Można też w ogóle ich nie dodać, wtedy będziemy mieć typowy shake kakaowy
  • 1 kubek zimnego mleka roślinnego niesłodzonego, najlepiej naturalnie słodkiego, jak owsiane czy ryżowe – może być więcej
  • 2–4 daktyle dobrej jakości bez pestek lub 2–4 łyżeczki syropu daktylowego, ksylitolu, cukru kokosowego czy zwykłego
  • 1–1½ łyżki karobu lub kakao odtłuszczonego – dodaję pół na pół
  • skórka otarta z ½ pomarańczy, najlepiej ekologicznej – niekoniecznie, ale warto, bo aromat jest bezcenny… (ostatnio jestem od niej uzależniona i dodaję do wszystkiego)
  • 1/3 łyżeczki ekstraktu waniliowego, pasty waniliowej lub miąższ z 1/3 laski wanilii – niekoniecznie

 

Wegański shake kakaowy – WYKONANIE

Wrzucamy wszystko do blendera i miksujemy.

Bon appétit !

 

2 myśli na temat “Wegański shake kakaowy z wiśniami – lodowy i bananowy

Dodaj komentarz

Wpisz brakującą liczbę *