Pasta z pieczonego czosnku, fasoli i natki pietruszki

Pasta z pieczonego czosnku, fasoli i natki pietruszki

Wegańska fit pasta czosnkowa do pieczywa, jedna z moich ulubionych i bardzo łatwych. Świetnie smakuje i pięknie, wiosennie wygląda! Polecam do niej najłatwiejszy chleb pełnoziarnisty.

Pieczenie jednej główki czosnku jest raczej średnio ekologiczne, dlatego ja przypominam sobie o tej paście, kiedy akurat piekę jakieś wytrawne danie, np. bataty do obiadu.

Pasta z pieczonego czosnku – SKŁADNIKI

ok. 6 porcji

  • 1 duża główka czosnku
  • 1 puszka białej fasoli
  • 3 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • sól, pieprz biały lub czarny
  • trochę soku z cytryny

Pasta z pieczonego czosnku – WYKONANIE

  1. Piekarnik rozgrzewamy do 180ºC.
  2. Główkę czosnku można (ale nie trzeba) obrać z większości zewnętrznych łusek, ale bez rozdzielania ząbków. Górę możemy (ale również nie musimy) dodatkowo odciąć odsłaniając ząbki, jak na zdjęciu. Czosnek umieszczamy w naczyniu żaroodpornym lub na blasze piekarnika / pergaminie i pieczemy przez ok. 40 minut do miękkości. Studzimy.
  3. Odsączoną fasolę i obrane z łupin ząbki czosnku blendujemy lub dokładnie rozgniatamy widelcem.
  4. Dodajemy pozostałe składniki i mieszamy.

Smacznego !

Dodaj komentarz