Pasta bezjajeczna z tofu i ciecierzycy, najlepsza

Pasta bezjajeczna z ciecierzycy i tofu, najlepsza

Szybka pasta jajeczna bez cholesterolu, czyli wegańska pasta bezjajeczna. W tym szaleństwie jest metoda: cieciorka udaje żółtko, tofu białko, a czarna sól (kala namak) spina wszystko intensywnym i ewidentnym aromatem jaj. Polecam ją na Wielkanoc!

Pastę można potraktować również jako wegańską sałatkę jajeczną. Najlepiej wtedy wymieszać masę z posiekanym szczypiorem i natką pietruszki oraz ewentualnie dodać domowy, roślinny majonez – fit sojonez.

A skoro jesteśmy przy jajach, zachęcam też do spróbowania świetnych kotletów a la jajecznych.

Pasta bezjajeczna – SKŁADNIKI

porcja na śniadanie dla 2–3 osób

  • ugotowana ciecierzyca z 1 puszki (240 g) + trochę aquafaby (płynu z puszki)
  • ½ kostki tofu wędzonego (90 g)
  • ok. ¼ białej cebuli
  • ze 2 łyżki jogurtu sojowego (niekoniecznie)
  • 1 łyżeczka czarnej soli, kala namak
  • 1 hojna łyżeczka łagodnej musztardy
  • 2 łyżki płatków drożdżowych nieaktywnych (niekoniecznie)
  • ¼ łyżeczki kurkumy lub curry w proszku (niekoniecznie)
  • pieprz, najlepiej biały
  • do podania: szczypior

Można użyć cieciorki ugotowanej w domu i płynu (aquafaby) z garnka.

Konsystencję regulujemy aquafabą i ewentualnie jogurtem roślinnym.

Cieciorkę i tofu najlepiej kupić z jak najmniejszą zawartością soli (nawet bez soli), wtedy po dodaniu większej ilości czarnej soli, pasta nie będzie przesolona.

Zamiast cebuli i szczypioru można użyć cebuli dymki – białych i zielonych części.

Pasta bezjajeczna – WYKONANIE

  1. Ciecierzycę z dodatkiem aquafaby i tofu wędzone rozdrabniamy (osobno) w blenderze z ostrzem w kształcie „s” lub ręcznym (lub nawet widelcem) – masa nie powinna być zupełnie gładka. 
  2. Dodajemy drobno posiekaną cebulę, musztardę, czarną sól, ewentualnie jogurt, płatki drożdżowe, curry oraz pieprz i mieszamy.

Podajemy z posiekanym szczypiorem.

Smacznego !

Jedna myśl na temat “Pasta bezjajeczna z ciecierzycy i tofu, najlepsza

Dodaj komentarz