Fit kuskus na słodko, na mleku, z bananem, bez gotowania

Kuskus na słodko, na mleku, z bananem, bez gotowania

Ekspresowy przepis na dietetyczny kuskus na słodko w 2 bardzo prostych wersjach bez gotowania: kuskus na mleku roślinnym na ciepło i nocny kuskus z bananem na zimno, który robi się podobnie jak nocną owsiankę.

Kuskus na ciepło z owocami sprawdzi się jako szybkie śniadanie w domu lub lekka kolacja, z kolei nocny kuskus (w słoiku) poleca się jako śniadanie do pracy lub szkoły.

Czekoladową / kakaową kaszę kuskus (a właściwie makaron!) można też traktować jako zdrowy deser nie tylko dla dzieci oraz szybkie danie na imprezę.

Fit kuskus na słodko – SKŁADNIKI

1 porcja

  • 50 g (1/4 kubka) kuskusu – u mnie razowy / pełnoziarnisty
  • ok. 150 g (3/5 kubka) mleka owsianego
  • 1/3 bardzo dojrzałego banana
  • 2–3 łyżeczki kakao lub karobu
  • ok. 2 łyżeczki syropu daktylowego, erytrolu, ksylitolu…
  • 1/3 łyżeczki cynamonu lub innej przyprawy korzennej (niekoniecznie)

Fit kuskus na słodko – WYKONANIE

  1. Wersja na ciepło: do miseczki wsypujemy kuskus, dodajemy rozgniecionego widelcem banana, kakao, syrop daktylowy oraz cynamon. Wlewamy gorące mleko, mieszamy, miskę przykrywamy talerzykiem i zostawiamy na 10 minut.
  2. Nocny kuskus na zimno: w słoiku umieszczamy kuskus, rozgniecionego widelcem banana, karob, syrop oraz cynamon. Wlewamy zimne mleko, mieszamy, słoik zakręcamy i wstawiamy do lodówki na co najmniej 3 godziny lub na noc.

Gotowy kuskus najlepiej mieszać widelcem, dzięki temu będzie miał bardziej sypką konsystencję.

Deser podajemy ze świeżymi lub rozmrożonymi owocami i jogurtem roślinnym.

Smacznego !

Dodaj komentarz