Jabłka smażone na patelni, fit - bez cukru, bez tłuszczu

Jabłka smażone na patelni, fit – bez cukru, bez tłuszczu

Jabłka smażone / duszone na patelni idealnie nadają się do ryżu, szarlotki, naleśników czy pancakes. Można również potraktować je jako konfiturę z jabłek i podjadać z najszybszym razowym chlebem. Duszone jabłka najlepiej przechowywać w lodówce przez kilka dni lub zapasteryzować w słoikach na zimę. Pyszne na gorąco i na zimno.

Jabłka smażone bez cukru – SKŁADNIKI

  • ok. 1,5 kg winno-kwaskowatych jabłek – zawsze wybieram Szarą Renetę lub Boskoop. Dla urozmaicenia można dodać np. gruszkę
  • 1/4 szklanki wody
  • 2 (lub więcej) łyżki musu / syropu daktylowego, ksylitolu, erytrolu lub ewentualnie cukru kokosowego lub zwykłego
  • 1/3 łyżeczki zmielonego cynamonu
  • 1/5 łyżeczki zmielonych goździków
  • sok z cytryny – warto dodać w przypadku mało kwaśnej odmiany jabłek

Zamiast cynamonu i goździków można użyć np. sklepowej mieszanki przypraw do szarlotki lub pierników.

Jabłka smażone bez cukru – WYKONANIE

  1. Jabłka obieramy, usuwamy gniazda nasienne i kroimy w mniejszą lub większą kostkę.
  2. Przekładamy je na patelnię lub do garnka, dodajemy pozostałe składniki i smażymy (na początku pod przykryciem) na małym ogniu przez co najmniej 15 minut dość często mieszając. 

Smacznego !

Dodaj komentarz