Fit placki ze szpinakiem i cebulą, wegańskie, bez tłuszczu

Placki ze szpinakiem i cebulą, wegańskie, bez tłuszczu

Najprostszy przepis na pyszne i zdrowe placki ze szpinakiem, czyli szpinak w razowym cieście naleśnikowym. Bez jajek, bez mleka, smażone bez tłuszczu, wegańskie. Chrupiąco złoto-brązowe na zewnątrz i intensywnie zielone w środku!

Fit placki ze szpinakiem – SKŁADNIKI

ok. 12 sztuk

  • 200 g szpinaku świeżego, mrożony też powinien być OK
  • 1 średnia cebula czerwona
  • 1-2 ząbki czosnku
  • trochę startej gałki muszkatołowej
  • sól, pieprz biały lub czarny

CIASTO

  • 1½ szklanki mąki pszennej razowej, może być orkiszowa
  • trochę mniej niż 1½ szklanki wody
  • sól, pieprz

Fit placki ze szpinakiem – WYKONANIE

  1. Patelnię z nieprzywierającą powłoką rozgrzewamy na średnim ogniu, wlewamy kilka łyżek wody i wrzucamy pokrojoną w kostkę cebulę. Smażymy przez kilka minut, aż cebula nieco się zeszkli. Za każdym razem, kiedy woda wyparuje, dolewamy kilka łyżek.
  2. Dodajemy porwany szpinak oraz zmiażdżony w prasce czosnek i  smażymy (dolewając od czasu do czasu trochę wody), aż liście mocno zwiędną. Pod koniec smażenia prawie całkowicie odparowujemy płyn z patelni.
  3. W dużej misce dokładnie łączymy wszystkie składniki ciasta, najlepiej mikserem. 
  4. Do masy dodajemy przesmażony szpinak i mieszamy dokładnie łyżką.
  5. Umytą patelnię z nieprzywierającą powłoką rozgrzewamy, nakładamy porcje ciasta (najlepiej formować dość małe placki) i smażymy na suchej patelni, na średnim lub małym ogniu.
  6. Placki przewracamy dopiero, kiedy porządnie usmażą się z jednej strony, dobrze przypieczone bez problemu będą odchodzić od patelni.

Podajemy np. z gęstym jogurtem sojowym.

Smacznego !

Dodaj komentarz