Budyń waniliowy z bananem, domowy, bez cukru

Budyń waniliowy z bananem, domowy, bez cukru

Bardzo prosty, wegański przepis na domowy budyń waniliowy z bananem, a dokładniej budyń bananowy z wanilią. Gotowy w 7 minut. Zdrowy i dietetyczny. Bez mleka krowiego i bez jajek (a więc bez cholesterolu), może być bez cukru – bardzo dojrzały banan i naturalnie lekko słodkie mleko owsiane mogą wystarczyć jako słodziki. 

Fanom mlecznych kisieli polecam też spróbować szybkiego budyniu truskawkowego lub malinowego.

Fit budyń waniliowy – SKŁADNIKI

2 porcje

  • 300 + 100 g mleka (napoju) owsianego lub ryżowego – na mleku sojowym budyń mniej mi smakuje
  • 100 g bardzo dojrzałego banana
  • ok. 35 g mąki ziemniaczanej
  • 0–3 łyżki ksylitolu, erytrolu (0 kcal), cukru lub cukru kokosowego (ma karmelowy aromat). Ciemny cukier fajnie maskuje ziemisty, bananowy kolor budyniu
  • ok. 2/3 łyżeczki pasty waniliowej, wanilii w proszku lub ok. 1/3 laski wanilii – ilość według gustu

Fit budyń waniliowy – WYKONANIE

  1. 300 g mleka, banana, ksylitol oraz wanilię blendujemy na gładki płyn i zagotowujemy w rondlu.
  2. Mąkę ziemniaczaną dokładnie łączymy ze 100 g mleka.
  3. Do bananowego wrzątku wlewamy mleko z mąką i od razu mieszamy bardzo energicznie, żeby pozbyć się wszelkich grudek. Doprowadzamy do wrzenia i gotujemy przez ok. 1 minutę.

Budyń bananowy przelewamy do pucharków i studzimy przed podaniem.

Smacznego !

Dodaj komentarz