Bliny gryczane wegańskie, bezglutenowe, najłatwiejsze

Bliny gryczane wegańskie, bezglutenowe, najłatwiejsze

Gryczane bliny to drożdżowe placki lub naleśniki rodem z Rosji, Ukrainy i Białorusi. W oryginale wcale nie są wegańskie, bezglutenowe ani zbyt zdrowe, dlatego tradycyjny przepis jak zwykle zaktualizowałam do wersji nowoczesnej, prozdrowotnej. Wegańskie bliny bardzo łatwo smaży się bez tłuszczu na nieprzywierąjącej patelni. Można jeść je na słodko lub na słono z dowolnymi sosami, ja używam ich też na zimno do kanapek zamiast pieczywa.

Z czym podawać bliny?

Wegańskie bliny gryczane – SKŁADNIKI

ok. 10 blinów

  • 1 kubek (170 g) mąki gryczanej 
  • 2 łyżeczki cukru
  • 1 płaska łyżeczka (1,5 g) suchych drożdży
  • ¼ łyżeczki soli
  • ok. 1 kubek (250 g/ml) ciepłej wody – można dodać więcej, wtedy wyjdą drożdżowe naleśniki

Zamiast wody można użyć mleka roślinnego, np. owsianego, ale według mnie na wodzie placki wychodzą lepsze.

Połowę mąki gryczanej można zamienić na pszenną pełnoziarnistą. Placki będą miały wtedy delikatniejszy smak, ale nie będą już bezglutenowe.

Wegańskie bliny gryczane – WYKONANIE

  1. Do miski wsypujemy mąkę, cukier, drożdże oraz sól i mieszamy.
  2. Wlewamy lekko podgrzaną wodę i mieszamy dokładnie.
  3. Miskę przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce (np. do łazienki lub na słońce) na ok. 2 godziny, aż ciasto wyraźnie wyrośnie i pojawią się w nim bąbelki.
  4. Masy po wyrośnięciu już nie mieszamy. Patelnię z nieprzywierającą powłoką rozgrzewamy na małym lub średnim ogniu. Nabieramy po ok. 2 łyżki ciasta i smażymy z obu stron bez dodatku tłuszczu.

Smacznego !

3 myśli na temat “Bliny gryczane wegańskie, bezglutenowe, najłatwiejsze

Dodaj komentarz