Duszony szpinak z czosnkiem na patelni w wegańskim sosie śmietanowym

Duszony szpinak z czosnkiem na patelni w wegańskim sosie śmietanowym

Oto mój ulubiony sposób na pyszny wegański szpinak z czosnkiem na patelni – wystarczy 30 minut w kuchni i mamy danie, które smakiem, aromatem i wyglądem bardzo przypomina tradycyjną wersję. Tak przyrządzone zielsko podajemy z dowolnym makaronem razowym, np. fettuccine, tagliatelle czy spaghetti i posypujemy tartym parmigiano-vegano 😉 – wegańskim parmezanem z płatków drożdżowych.

Fanom zieleniny polecam również indyjskie zielony muffiny ze szpinakiem.

 

Szpinak z czosnkiem na patelni – SKŁADNIKI

2 porcje

  • 300 g świeżego szpinaku
  • 130 ml jogurtu sojowego naturalnego dobrej jakości, można dodać trochę mniej
  • 90 ml mleka roślinnego niesłodzonego, ale naturalnie słodkiego jak ryżowe lub owsiane
  • 3 łyżki płatków drożdżowych nieaktywnych dobrej jakości (nadają serowego smaku i aromatu)
  • 2 łyżki cebuli suszonej
  • 2 ząbki czosnku przeciśniętego przez praskę
  • 1/5 łyżeczki (lub trochę więcej) tartej gałki muszkatołowej
  • sól, pieprz

 

Szpinak z czosnkiem na patelni – WYKONANIE

  1. Szpinak myjemy i dokładnie odsączamy z wody, np. w wirówce do sałaty.
  2. Płatki drożdżowe i cebulę blendujemy na proszek.
  3. Następnie blendujemy razem wszystkie składniki poza szpinakiem.
  4. Dużą patelnię stawiamy na średnim ogniu, od razu wlewamy sos, dorzucamy szpinak i przykrywamy pokrywką. Mieszamy co jakiś czas.
  5. Szpinak dusimy przez 7–10 minut, następnie zdejmujemy pokrywkę i gotujemy jeszcze przez ok. 15 minut mieszając od czasu do czasu, aż sos odpowiednio zgęstnieje.
  6. Podajemy od razu na razowym makaronie w towarzystwie np. pomidorków koktajlowych.

Bon appétit !

 

8 myśli na temat “Duszony szpinak z czosnkiem na patelni w wegańskim sosie śmietanowym

  1. To danie wygląda, jak szczęście na talerzu <3 Takie dania mogłabym jeść codziennie.
    Zachwycają mnie wszystkie przepisy na tym blogu., dlatego dodaję do zakładek i przepis, po przepisie będę testować! Dzięki! 😉
    Pozdrawiam.

    1. Bardzo się cieszę, że blog Ci się spodobał, mam nadzieję, że przepisy posmakują i wyjdą na zdrowie! Pozdrawiam 🙂

Dodaj komentarz