Gęsta śmietana roślinna z tofu - szybki przepis fit

Gęsta ŚMIETANA roślinna z tofu – szybki przepis fit

Trudno w sklepach dostać dobrej jakości roślinną śmietanę, a nawet jeśli już taką dorwiemy, to najprawdopodobniej będzie zawierała sporo tłuszczu. Za to śmietana w błyskawicznej, domowej wersji ma mniej niż 3% tłuszczu, ponieważ jej bazą jest moje ulubione niskokaloryczne tofu jedwabiste, dzięki któremu śmietana ma gęstą, kremową konsystencję, a jednocześnie jest bardzo dietetyczna. To świetny wybór nie tylko dla wegan, ale również dla osób odchudzających się oraz nietolerujących laktozy i kazeiny obecnych w mleku krowim.

Tofu jedwabiste (aksamitne, silken tofu) ma najdelikatniejszą i najbardziej aksamitną konsystencję ze wszystkich rodzajów tofu, dlatego najlepiej sprawdza się w kremowych deserach, smoothies, sosach i dipach, zupach czy pastach.

Przepis inspirowany jest recepturą z książki „Zdrowie bez recepty” doktora McDougalla.

Proste i szybkie dania z wykorzystaniem roślinnej śmietany pojawią się już niedługo (może już jutro) na moim blogu. 🙂

 

Śmietana roślinna fit z tofu – SKŁADNIKI

  • 300 g tofu jedwabistego (silken tofu) dokładnie odsączonego z zalewy (kupuję w Carrefourze)
  • 2–3 łyżki soku z cytryny – dodaję 3
  • 2 łyżeczki ksylitolu, erytrolu lub cukru
  • 0–3 łyżki mleka owsianego lub ryżowego – u mnie zazwyczaj 1

Jeśli chcemy otrzymać śmietanę bardziej kwaśną, dodajmy więcej soku z cytryny, a jeśli słodszą, więcej ksylitolu. Z kolei za pomocą mleka roślinnego możemy regulować gęstość śmietany.

 

Śmietana roślinna fit z tofu – WYKONANIE

  1. Wszystkie składniki blendujemy do uzyskania gładkiej konsystencji.

Śmietanę przechowujemy w szczelnym słoiku w lodówce do około tygodnia.

Bon appétit !

 

Dodaj komentarz