placki dosa

Indyjskie placki DOSA z ryżu i soczewicy – bardzo prosty przepis

Kolejna odsłona indyjskich placków, ale tym razem bez etapu fermentacji, czyli jeszcze prostszych – po prostu nie da się ich spartolić. W oryginale placki dosa to bardzo cienkie naleśniki, ale ponieważ nie jestem jeszcze wirtuozem patelni, robię wersję o mniejszej średnicy (ok. 10 cm) i większej grubości. Poza tym takie właśnie mi się podobają i smakują 😀 . Konsystencja ciasta może być dowolna, ale im ciasto rzadsze, tym cieńsze placki uda nam się zrobić. Można je smażyć bez tłuszczu.

Podstawowe składniki to ryż, soczewica, woda i sól. Reszta przypraw może być dowolna, lub w ogóle może ich nie być.

Przepis pochodzi z Gazety Wyborczej, ale jak zwykle go udoskonaliłam! 😉

A oto inne pyszne, indyjskie placki z mojej kolekcji: placki uttapam, placki roti.

 

Placki dosa – kilkanaście sztuk – SKŁADNIKI

  • 300 g ryżu brązowego surowego
  • 100 g czerwonej soczewicy surowej (inna też się pewnie sprawdzi)
  • woda – ilość w zależności od konsystencji, jaką chcemy uzyskać
  • sól
  • 1 łyżeczka garam masala lub curry (niekoniecznie)
  • ½ łyżeczki chili w proszku (niekoniecznie)
  • ½ łyżeczki kminku mielonego (niekoniecznie)

 

Placki dosa – WYKONANIE

  1. Ryż i soczewicę płuczemy na sicie pod bieżącą wodą. Przekładamy do miski, zalewamy chłodną wodą i odstawiamy na 8-12 godzin do lodówki, najlepiej na noc.
  2. Następnie nasiona odcedzamy i miksujemy z wodą oraz przyprawami do uzyskania konsystencji – najlepiej – ciasta naleśnikowego, czyli dość rzadkiej.
  3. Smażymy bez tłuszczu z obu stron na średnio rozgrzanej patelni z nieprzywierającą powłoką.

Placki dosa podajemy z dowolnymi warzywami i sosami, np.: wegańską raitąnajszybszym sosem BBQ bez gotowaniasłodkim sosem chili bez gotowania.

Bon appétit !

Dodaj komentarz

Wpisz brakującą liczbę *