Fit owsianka na mleku roślinnym lub wodzie - bez gotowania

Fit OWSIANKA na mleku roślinnym lub wodzie – bez gotowania

Najszybszy przepis na moją ulubioną fit owsiankę bananową, którą prawie codziennie jem na śniadanie. Chociaż nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wcinać ją również na kolację. Dietetyczna, wegańska owsianka zalicza się do dań typu „im więcej ich jesz, tym jesteś zdrowszy”.

Najbardziej smakuje mi wersja na mleku owsianym lub na wodzie, z truskawkami, malinami i wiśniami, karobem, dużą ilością cynamonu oraz rozgniecionym bananem, dzięki któremu owsianka jest kremowa, gęsta i aromatyczna. Chociaż oczywiście banan nie jest niezbędny i można go pominąć. Różne dodatki sprawiają, że owsianka nigdy mi się nie nudzi.

Fanom płatków owsianych polecam również:

Szybka owsianka na mleku lub na wodzie – SKŁADNIKI

1 porcja

  • 6–10 łyżek płatków owsianych górskich, mogą być bezglutenowe
  • dowolne mleko roślinne (np. owsiane, ryżowe, sojowe) lub woda
  • 1 dojrzały banan
  • 1 łyżka zmielonego siemienia lnianego – dla dziennej dawki omega-3

DODATKI

  • kwaskowate owoce: truskawki, maliny, wiśnie, borówki (świeże lub rozmrożone), kiwi, winogrona, jabłka…
  • słodzik: syrop daktylowy, ksylitol, erytrol (0 kcal), daktyle, rodzynki, cukier
  • 1 łyżka karobu lub kakao
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • orzechy i pestki

Pyszna owsianka na mleku lub na wodzie – WYKONANIE

  1. W misce rozgniatamy widelcem połowę banana, dodajemy płatki owsiane, karob oraz cynamon i zalewamy wszystko wrzącym mlekiem lub wodą tak, aby płyn sięgał ok. 0,5 cm ponad składniki i mieszamy. Jeśli wolicie rzadszą konsystencję, dodajcie więcej mleka.
  2. Przykrywamy wszystko talerzem i zostawiamy na 10 minut.
  3. Dodajemy siemię lniane i zostawiamy na 2 minuty.
  4. Owsiankę podajemy z pokrojoną drugą połówką banana, kwaśnymi owocami i słodzikiem.

Bon appétit !

5 myśli na temat “Fit OWSIANKA na mleku roślinnym lub wodzie – bez gotowania

  1. Fajny przepis na śniadanie lub kolację . Do tej pory gotowałam owsiankę, ten sposób na przygotowanie jest łatwiejszy i możliwy do stosowania na wyjazdach, gdzie w wynajmowanych pokojach jest tylko czajnik do gotowania wody. Dzięki za przepis. Anka

  2. W podróż można zabrać też nasiona chia. 3 Łyżki nasion, mleko roślinne i banan wystarczą, żeby nie umrzeć z głodu.

Dodaj komentarz