Ciastka migdałowe fit z pomarańczą, szybkie, wegańskie

Ciastka migdałowe fit z pomarańczą, szybkie, wegańskie

Przypieczone i popękane z wierzchu, miękkie i delikatne w środku. Marcepanowo–pomarańczowe w smaku.

Nie dość, że są przepyszne, piękne i szybkie, to jeszcze wegańskie i dietetyczne: bez jajek, bez masła i bez cukru – słodzone tylko daktylami, pełnoziarniste. Mogą być bezglutenowe.

W necie krąży wiele przepisów na ciastka migdałowe z samej tylko mąki z migdałów, ale ja dla obniżenia ilości tłuszczu, do ciasteczek dodałam też płatki owsiane.

Ciastka można zamrażać. Potem wystarczy zostawić je w temperaturze pokojowej do rozmrożenia – będą wyglądały jak świeżo upieczone.

Ciastka migdałowe fit – SKŁADNIKI

ok. 17 małych ciasteczek

  • 100 g zmielonych na mąkę całych migdałów
  • 140 g zmielonych na mąkę płatków owsianych górskich (mogą być bezglutenowe)
  • ½ łyżeczki sody oczyszczonej
  • 190 g suszonych daktyli dobrej jakości bez pestek
  • 60 g soku z pomarańczy + skórka otarta z 1 pomarańczy
  • 60 g wody
  • do obtoczenia (niekoniecznie): ok. 40 g pokruszonych płatków migdałowych

Rady:

Może Was kusić, żeby dodać więcej mąki owsianej, ale wtedy ciasteczka będą mniej smaczne.

Ciastek można nie obtaczać, też będą fajnie wyglądały.

Ciastka migdałowe fit – WYKONANIE

  1. W misce mieszamy mąkę migdałową, owsianą i sodę.
  2. Daktyle blendujemy z sokiem, wodą i skórką pomarańczową.
  3. Mus daktylowy łączymy z suchymi składnikami.
  4. Zwilżonymi wodą dłońmi (inaczej masa będzie się kleiła) odrywamy porcje ciasta. Formujemy kulkę o wielkości orzecha włoskiego, obtaczamy ją w pokruszonych płatkach migdałowych (najlepiej wsypać je do małej miseczki), spłaszczamy i układamy na blasze pokrytej papierem do pieczenia lub silikonową matą (bardziej eko). Wierzch ciastek można posypać szczyptą cukru.
  5. Pieczemy przez 12–15 minut w piekarniku rozgrzanym do 180°C. Studzimy na kratce.

Smacznego!

Dodaj komentarz