Buddha Bowl z batatem i fasolą - wegańska miska Buddy

Buddha Bowl z batatem i fasolą – wegańska miska Buddy

Najłatwiejszy przepis na codzienny, przepyszny i kolorowy Buddha Bowl z pieczonym batatem, fasolą, papryką, mango, dowolnym zielskiem, salsą i orzechami. Składniki dania można dowolnie wymieniać. Taki bowl to świetny pomysł na wegański obiad, kolację lub lunch do pracy. 

Jak zrobić Buddha Bowl? Zasady są bardzo proste

Buddha Bowl, inaczej miska Buddy czy miska mocy, to pięknie skomponowany, jednodaniowy posiłek idealny, który składa się ze wszystkiego, co najlepsze dla naszego zdrowia i podniebienia. To rodzaj pełnowartościowej sałatki, która za każdym razem może zawierać inne składniki dobrane według prostego klucza. Otóż najczęściej 1/4 lub 1/5 michy stanowią produkty skrobiowe / zbożowe, tyle samo jest w niej produktów białkowych, a resztę miski wypełniają warzywa, owoce, sosy i inne dodatki. Najlepiej, aby składniki były jak najbardziej urozmaicone pod względem wyglądu (kolory, kształty), struktury (miękkie, twarde, chrupiące, mięsiste…), smaku (kwaśne, słodkie, słone, pikantne…) czy sposobu obróbki termicznej (surowe, gotowane, pieczone…). Krótko mówiąc miska Buddy powinna być jak najbardziej apetyczna, wypasiona (niczym brzuch Buddy), trendy, sexy i cool.

Buddha Bowl z batatem – SKŁADNIKI

1 porcja

  • 1 mały batat lub ½ dużego
  • ugotowana fasola czarna, czerwona, biała, zielona lub ciecierzyca. Strączki z puszki należy odcedzić i opłukać pod kranem
  • ok. ¾ papryki lub marchewka czy ogórek
  • ok. ½ dużego, bardzo soczystego mango lub np. winogrona
  • rukola lub inna zielenina
  • sporo salsy pomidorowej ostrej lub łagodnej, domowej lub kupnej
  • sos sojowy o obniżonej zawartości soli
  • dowolne orzechy i nasiona, u mnie pistacje oraz sezam biały i czarny, może być podprażony na suchej patelni
  • pieprz, sól
  • zioła prowansalskie

Buddha Bowl z batatem – WYKONANIE

  1. Batata myjemy szorując szczoteczką. Kroimy wzdłuż na pół (nie obieramy), połówki układamy w naczyniu żaroodpornym lub na blasze wyłożonej papierem do pieczenia lub matą silikonową. Posypujemy solą, pieprzem oraz ziołami prowansalskimi. Pieczemy przez ok. 60 minut w piekarniku rozgrzanym do 180°C. Studzimy.
  2. W misce układamy obok siebie: obrane i pokrojone w dużą kostkę bataty, pokrojoną w słupki paprykę, fasolę, pokrojone w kostkę mango oraz pokrojoną rukolę.
  3. Wszystko polewamy sosem sojowym i posypujemy pieprzem.
  4. Na środek nakładamy salsę.
  5. Całość posypujemy sezamem i orzechami.

Smacznego !

Dodaj komentarz