wegańskie naleśniki pełnoziarniste

Wegańskie NALEŚNIKI pełnoziarniste np. z nutellą i owocami

Bardzo prosty podstawowy przepis na pyszne wegańskie naleśniki pełnoziarniste w wersji na słodko lub na słono, których nie da się spartolić! 😉 W dodatku są to placki fit, ponieważ można je smażyć bez tłuszczu. Inspiracją była dla mnie receptura Jadłonomii, którą jednak podkręciłam odżywczo.

Poniższy przepis jest idealny nie tylko dla wegan, ale również dla osób, które z powodów zdrowotnych muszą wyeliminować z diety jajka lub mleko zwierzęce.

Jeśli chcemy zrobić naleśniki w wersji wytrawnej, pomińmy ksylitol, dodajmy trochę soli, a zamiast mleka ryżowego lub owsianego, które są naturalnie lekko słodkie, użyjmy np. mleka sojowego lub sojowo-ryżowego.

 

Wegańskie naleśniki pełnoziarniste – (6-8 sztuk) – SKŁADNIKI

  • 1 kubek pszennej mąki razowej
  • 1/3 kubka mąki owsianej – możemy zmielić w blenderze płatki owsiane górskie
  • 1¼– 1¾ kubka mleka roślinnego niesłodzonego, najlepiej ryżowego lub owsianego – ilość w zależności od konsystencji ciasta, jaka nam odpowiada (powinno być lejące), ja dodaję maksymalnie 1½ kubka
  • 1 łyżka ksylitolu lub ewentualnie cukru
  • odrobina oleju kokosowego (twardego, z lodówki) – do posmarowania patelni tylko przed pierwszym smażeniem

DODATKI

 

Wegańskie naleśniki pełnoziarniste – WYKONANIE

  1. Mieszamy suche składniki, dodajemy mleko i dokładnie łączymy, najlepiej za pomocą miksera.
  2. Dobrej jakości patelnię z nieprzywierającą powłoką (jeszcze nie rozgrzaną) nacieramy baaardzo cienko kawałkiem oleju kokosowego i stawiamy na średnim ogniu. Pierwszą porcję ciasta nalewamy dopiero, kiedy patelnia porządnie się nagrzeje. Kolejne porcje ciasta wlewamy na patelnię nienasmarowaną tłuszczem. Smażymy z obu stron. Dla ułatwienia polecam robić naleśniki na mniejszej patelni.

Smacznego!

 

Dodaj komentarz

Wpisz brakującą liczbę *