Owsianka na mleku roślinnym lub wodzie - bez gotowania

OWSIANKA na mleku roślinnym lub wodzie – bez gotowania

Nowoczesna owsianka na mleku roślinnym lub wodzie, która sama przygotowuje się do podania. Nie trzeba nad nią stać, patrzeć jak bulgocze, machać łyżką, ani zbierać z podłogi jak wykipi. Poza tym, że jest turboszybka i śmiesznie prosta, zalicza się do dań typu „im więcej ich jesz, tym jesteś zdrowszy”.

Owsianka na moim ukochanym mleku owsianym (to z Kauflandu jest genialne i tanie!) to zdecydowanie moje ulubione śniadanie – jest rozgrzewająca, pożywna, nie wymaga wiele myślenia oraz zdolności kulinarnych i co ważne, można ją jeść nawet codziennie, bo się nie nudzi, jeśli urozmaicamy dodatki.

A tutaj przepisy na bliźniaczkę dwujajową owsianki czyli żytniankę ze smoothie oraz owsiankowe smoothie.

 

Owsianka na mleku roślinnym lub wodzie – SKŁADNIKI

1 porcja

  • 6–10 łyżek płatków owsianych górskich (mogą być również bezglutenowe), jęczmiennych lub żytnich (lub miks)
  • dowolne mleko roślinne niesłodzone (np. owsiane, które jest naturalnie lekko słodkie), woda lub sok owocowy
  • dowolne owoce – pokrojony banan, kiwi, owoce sezonowe, owoce rozmrożone, zmiksowane jabłko lub musy z innych owoców, rodzynki, daktyle…
  • dowolny słodzik – syrop daktylowy, melasa, ksylitol, erytrol lub ewentualnie syrop klonowy czy cukier
  • potłuczone orzechy
  • cynamon

 

Owsianka na mleku roślinnym lub wodzie – PRZYGOTOWANIE

  1. Płatki (i ewentualnie słodzik) wsypujemy do miski i zalewamy zagotowanym mlekiem, wodą lub sokiem tak, aby płyn sięgał ok. 0,5 cm ponad suche składniki i mieszamy. Jeśli wolicie rzadszą konsystencję, możecie dodać więcej mleka. Przykrywamy wszystko talerzem i zostawiamy na 10 minut. Żeby nie zapomnieć, że owsianka się dla nas przygotowuje, warto nastawić minutnik.
  2. Na koniec dodajemy cynamon, owoce, słodzik oraz orzechy.

Bon appétit !

 

3 myśli na temat “OWSIANKA na mleku roślinnym lub wodzie – bez gotowania

  1. Fajny przepis na śniadanie lub kolację . Do tej pory gotowałam owsiankę, ten sposób na przygotowanie jest łatwiejszy i możliwy do stosowania na wyjazdach, gdzie w wynajmowanych pokojach jest tylko czajnik do gotowania wody. Dzięki za przepis. Anka

  2. W podróż można zabrać też nasiona chia. 3 Łyżki nasion, mleko roślinne i banan wystarczą, żeby nie umrzeć z głodu.

Dodaj komentarz