Chirashi / sałatka sushi, wegańska - przepis dla leniwców

CHIRASHI / sałatka sushi, wegańska – przepis dla leniwców

Sushi dla leniwych lub krwiożerczo wygłodniałych. Normalnie nie układam tak ładnie tych warzywek w misce, nie chce mi się, postarałam się tylko dla zdjęcia. 😉 Na co dzień kroję wszystko w krzywe słupki, rwę nori na strzępy, do michy i voilà! Całość zajmuje mi 7 minut z przerwą na kawę i ciasteczko.

Polecam również inną nietypową wersję sushi: wegańskie sushi z ryżem brązowym lub kaszą jaglaną i miso.

Chirashi / sałatka sushi – SKŁADNIKI

1 porcja

  • kilka łyżek ugotowanego ryżu brązowego (na zdjęciu ryż jest też pod warzywami) – najczęściej mam go już w lodówce, bo gotuję na 2–3 dni z góry
  • ½ średniej marchewki
  • kawałek ogórka świeżego
  • ¼ awokado
  • ¼ mango (niekoniecznie)
  • kilka liści szpinaku „baby”
  • 1 płat glonów nori
  • kilka łyżeczek sosu sojowego, najlepiej o obniżonej zawartości soli
  • 2 łyżeczki białego sezamu podprażonego na suchej patelni i rozmiażdżonego w moździerzu (dla boskiego aromatu)
  • trochę wasabi bez sztucznych dodatków (niekoniecznie)
  • 1 łyżeczka czarnego sezamu do posypania na wierzchu (niekoniecznie)
  • 1–2 łyżeczki octu ryżowego jasnego lub czarnego (niekoniecznie)

Zamiast wasabi można dodać nieco imbiru, świeżego lub w proszku.

Chirashi / sałatka sushi – WYKONANIE

  1. Wrzucamy kilka łyżek ryżu do miski, dodajemy świeże warzywa pokrojone w słupki oraz nori porwane lub pokrojone.
  2. Wszystko polewamy sosem sojowym zmieszanym z wasabi (lub imbirem) i octem ryżowym, a następnie posypujemy białym, zmiażdżonym sezamem.
  3. Mieszamy, jemy i żałujemy, że zrobiliśmy tak mało…

Bon appétit !

Dodaj komentarz