Fit pancakes z jabłkami i cynamonem, bez mleka

Fit pancakes z jabłkami i cynamonem, bez mleka i jajek

Łatwy przepis na moje ulubione placki na słodko, pachnące cynamonem, delikatne i puszyste. Pancakes z jabłkami to idealne śniadanie lub deser dla dzieci małych i dużych. Często smażę od razu podwójną porcję i zabieram ze sobą na wynos lub przechowuję w szczelnie zamkniętym pojemniku i podjadam w ramach przekąski między posiłkami. Placki są pyszne, a przy okazji wegańskie i dietetyczne – bez jajek i bez mleka krowiego, mogą być bez cukru.

Fit pancakes z jabłkami – SKŁADNIKI

ok. 10 placków (dla 2–3 osób)

  • 130 g mąki pszennej pełnoziarnistej (typ 1850), polecam orkiszową i inne stare odmiany pszenicy
  • 1–2 łyżki ksylitolu lub ewentualnie cukru
  • ½–1 łyżeczka cynamonu
  • ½ łyżeczki sody
  • ok. 200 g (ml) mleka / napoju owsianego
  • 1 łyżka octu ryżowego lub innego
  • 1 jabłko słodko-kwaśne, u mnie zawsze szara reneta lub boskoop

Placki z ksylitolem są nie tylko zdrowsze niż z cukrem, ale też lepiej się smażą bez tłuszczu na patelni z nieprzywierającą powłoką – trudniej je przypalić.

Fit pancakes z jabłkami – WYKONANIE

  1. W misce mieszamy suche składniki: mąkę, ksylitol, cynamon i sodę.
  2. Wlewamy mleko oraz ocet i łączymy dokładnie, najlepiej za pomocą miksera.
  3. Dodajemy jabłko obrane i starte na tarce o dużych oczkach, mieszamy.
  4. Dobrą patelnię z nieprzywierającą powłoką rozgrzewamy na średnim ogniu, a następnie zmniejszamy płomień. Nakładamy po łyżce ciasta, delikatnie rozprowadzamy je na boki i smażymy placki na małym ogniu. Przewracamy je dopiero, kiedy będą już z jednej strony przyrumienione.

Na patelni z nieprzywierającą powłoką najlepiej smażyć placki na małym ogniu. Obróbka trochę się wydłuży, ale dzięki temu pancakes dobrze usmażą się w środku, a z wierzchu będą rumiane, a nie przypalone.

Smacznego !

Dodaj komentarz