Brązowy ryż na mleku, fit pudding ryżowy, wegański

Brązowy ryż na mleku, fit pudding ryżowy, wegański

Prosty przepis w wersji fit na jeden z najlepszych poprawiaczy nastroju – brązowy ryż na mleku roślinnym z cynamonem. Deser jest bez cukru, posłodzony został głównie owocami.

Pudding ryżowy można serwować na śniadanie, na kolację czy jako deser po zdrowym obiedzie. Pyszny na ciepło i na zimno.

Ryż na mleku z cynamonem – SKŁADNIKI

ok. 6 porcji

  • 200 g ryżu brązowego (suchego)
  • 700 g mleka owsianego sklepowego lub sojowego (np. domowego)
  • 3 łyżki ksylitolu lub ew. cukru *
  • 50 g daktyli bez pestek *
  • 1 łyżeczka zmielonego cynamonu
  • 1 łyżeczka zmielonego kardamonu

 * W przypadku kupnego mleka owsianego niesłodzonego, które jest naturalnie lekko słodkie, wystarczy dodać 3 płaskie łyżki ksylitolu i 50 g daktyli. Jeśli użyjecie mleka sojowego, słodzików należy dodać nawet 2 razy więcej.

Ryż na mleku z cynamonem – WYKONANIE

  1. Zagotowujemy wodę, wrzucamy przepłukany pod kranem ryż i gotujemy pod przykryciem przez 30 minut na bardzo małym ogniu. Najczęściej gotuję ryż w co najmniej 1 litrze wody i potem odcedzam, żeby pozbyć się z ryżu części arsenu. Jeśli jednak ten pierwiastek Wam nie przeszkadza, możecie ugotować ryż w ok. 500 ml wody do wchłonięcia płynu i ryżu już nie odcedzać.
  2. Do ryżu wlewamy podgrzane mleko, dodajemy ksylitol oraz przyprawy i gotujemy (bez przykrycia, często mieszając) przez co najmniej 15 minut, aż do zgęstnienia. Ja akurat nie przepadam za bardzo gęstym ryżem na mleku, wolę, kiedy jest w nim trochę słodkiego sosu.
  3. Na koniec dodajemy drobno pokrojone daktyle i mieszamy, pudding jeszcze wtedy zgęstnieje.

Serwujemy po lekkim przestudzeniu.

Rada: aby pozbyć się z ryżu części arsenu, trzeba przepłukać go pod bieżącą wodą, ugotować w dużej ilości wody i odcedzić. Najlepiej nie jeść zbyt często risotto…

Smacznego !

Dodaj komentarz