owsiankowe smoothie

Owsiankowe SMOOTHIE – wegańskie ekspresowe śniadanie

Błyskawiczne śniadanie mistrzów, idealne na lato – owsianka bez użycia wrzątku, wystarczy tylko odpalić blender. Bardzo zdrowa – zawiera mnóstwo związków odżywczych i błonnika, który fantastycznie reguluje trawienie. Owsiankowe smoothie można podawać jako modne ostatnio, piękne i kolorowe „smoothie bowl” – w gęstszej postaci, udekorowane owocami i innymi pysznymi dodatkami albo możemy dodać więcej mleka i wypić koktajl. Dodaje energii na miejscu i na wynos.

Ale jeśli macie jednak ochotę na owsiankę na gorąco, to tutaj czeka na Was szybka owsianka na mleku roślinnym bez gotowania.

 

Owsiankowe smoothie – 1 duża porcja – SKŁADNIKI

  • 1 bardzo dojrzały banan
  • ¼ kubka płatków owsianych górskich (mogą być bezglutenowe)
  • ¼–1 kubek mleka roślinnego niesłodzonego, ale najlepiej naturalnie słodkiego, jak owsiane czy ryżowe – ilość zależy od konsystencji, jaką chcemy otrzymać
  • 3–4 łyżki owoców jagodowych, jak jagody, porzeczki czy maliny – świeże, zamrożone lub rozmrożone
  • 1–4  suszone daktyle bez pestek lub 1–3 łyżki syropu daktylowego, klonowego, ksylitolu lub ewentualnie cukru
  • 1–2 łyżki dowolnych orzechów
  • 1 łyżka siemienia lnianego
  • niekoniecznie: ¼ łyżeczki cynamonu, 1/3 łyżeczki pasty waniliowej lub miąższ z 1/3 laski wanilii, 1 łyżeczka kakao lub karobu

DODATKI

  • jogurt sojowy, dowolne owoce świeże lub suszone, poszatkowane pistacje, płatki migdałowe, płatki kokosowe, mak…

 

Owsiankowe smoothie – WYKONANIE

Do blendera wrzucamy banana, płatki owsiane, owoce jagodowe, daktyle, orzechy, siemię lniane i przyprawy, na koniec wlewamy małą ilość mleka. Wszystko miksujemy na gładką masę, a jeśli smoothie wyjdzie zbyt gęste, dodajemy więcej mleka.

 

Smacznego !


 

Dodaj komentarz

Wpisz brakującą liczbę *