wegańska carbonara fit przepis

Wegańska CARBONARA fit – prosty i najlepszy przepis

Pyszne, kremowe, „serowe”, „bekonowe”, a do tego zdrowe i niskotłuszczowe spaghetti carbonara gotowe w 15 minutczy to w ogóle możliwe? Owszem, ale tylko w wersji roślinnej. Wygrzebałam ten przepis z czeluści internetu – powalił mnie na blat swoją prostotą. Od razu wiedziałam, że ta wegańska carbonara urwie cztery litery! Recepturę tylko lekko odtłuściłam i wyszło danie, którego nie powstydziłyby się najlepsze włoskie restauracje, dbające nie tylko o maksymalizację zysków, ale przede wszystkim o to, żeby ich klienci zbyt często nie opuszczali lokalu nogami do przodu. 😉

 

Wegańska carbonara fit – 2 porcje – SKŁADNIKI

  • 1 średnia cebula czerwona dość grubo pokrojona
  • 2–3 pieczarki brązowe (ewentualnie białe) lub shiitake dość grubo pokrojone
  • garść pokrojonej w słupki cukinii
  • 2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę

SOS „SEROWY”

  • 50 g nerkowców – mogą być moczone przez kilka godzin, jeśli nasz blender niedomaga
  • 200 ml niesłodzonego mleka roślinnego – używam owsianego lub sojowo-ryżowego
  • 3 kopiaste łyżki płatków drożdżowych nieaktywnych – dodają serowego smaku, są niezastąpione…
  • 1 łyżka suszonej cebuli (niekoniecznie)
  • 1–1½ łyżeczki papryki wędzonej
  • spora szczypta soli
  • spora szczypta pieprzu (sos powinien być mocno pieprzny)

DODATKOWO

 

Wegańska carbonara fit – WYKONANIE

  1. Na dobrej jakości patelnię z nieprzywierającą powłoką wlewamy kilka łyżek wody i kiedy się zagotuje, wrzucamy cebulę i czosnek. Smażymy na średnim ogniu przez 2 minuty mieszając od czasu do czasu. Dodajemy grzyby oraz cukinię i smażymy kolejnych kilka minut. Jeśli warzywa zaczną przywierać do patelni, dolewamy trochę wody.
  2. Wszystkie składniki sosu blendujemy razem na gładki płyn.
  3. Kiedy warzywa odpowiednio zmiękną (a to rzecz gustu), a woda odparuje, zmniejszamy ogień, dodajemy ugotowany makaron, wlewamy sos i mieszamy wszystko dokładnie przez 2–3 minuty, aż sos się podgrzeje. Jeśli sos za bardzo zgęstnieje, dolewamy trochę mleka.
  4. Przekładamy na talerze, posypujemy wegańskim parmezanem, dekorujemy ziołami i podajemy.

Bon appétit !

 

6 myśli na temat “Wegańska CARBONARA fit – prosty i najlepszy przepis

  1. Jak za drugim razem robiłem carbonarę „z wegańskim boczkiem”, to na koniec skropiłem limonką (ew. może być cytryna) i uważam, że jest jeszcze lepsze!!!

  2. Kolejny świetny przepis! =D Z powodu braków w zapasach (np. mleka i suszonej cebuli) zblendowałam z wodą kopiastą łyżkę ugotowanej jaglanki i kawałeczek surowej cebuli oraz pozostałe składniki. Soliłam czarną solą – wszak oryginalna carbonara ma żółtko w składzie. 😉 Już mi nie żal dawnej carbonary na boczku i z parmezanem. =D

    1. Bardzo się cieszę, że smakowało! 🙂 Jak się człowiek postara, to praktycznie chyba wszystkie niewegańskie dania można przerobić na roślinne. Mnie już też nie brak smaku serów czy mięsa. Ser spokojnie zastępują płatki drożdżowe, a zamiast bekonu można użyć suszonej papryki wędzonej… Weganie z niczego nie muszą rezygnować, trzeba tylko zastąpić to i owo. 🙂

Dodaj komentarz

Wpisz brakującą liczbę *