Wegańskie spaghetti carbonara fit - prosty i najlepszy przepis

Wegańskie spaghetti CARBONARA fit – prosty i najlepszy przepis

Pyszne, kremowe, „serowe”, „bekonowe”, a do tego zdrowe i niskotłuszczowe spaghetti carbonara gotowe w 15 minut – czy to w ogóle możliwe? Owszem, ale tylko w wersji roślinnej. Wygrzebałam ten przepis z czeluści internetu – powalił mnie na blat swoją prostotą. Od razu wiedziałam, że ta wegańska carbonara urwie cztery litery! Recepturę tylko lekko odtłuściłam i wyszło danie, którego nie powstydziłyby się najlepsze włoskie restauracje, dbające nie tylko o maksymalizację zysków, ale przede wszystkim o to, żeby ich klienci zbyt często nie opuszczali lokalu nogami do przodu. 😉

 

Wegańskie spaghetti carbonara fit – SKŁADNIKI

2 porcje

  • 1 średnia cebula czerwona dość grubo pokrojona
  • 2–3 pieczarki brązowe (ewentualnie białe) lub shiitake dość grubo pokrojone
  • garść pokrojonej w słupki cukinii
  • 2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę

SOS „SEROWY”

  • 50 g nerkowców – mogą być moczone przez kilka godzin, jeśli nasz blender niedomaga
  • 200 ml niesłodzonego mleka roślinnego – używam owsianego lub sojowo-ryżowego
  • 3 kopiaste łyżki płatków drożdżowych nieaktywnych – dodają serowego smaku, są niezastąpione…
  • 1 łyżka suszonej cebuli (niekoniecznie)
  • 1–1½ łyżeczki papryki wędzonej
  • spora szczypta soli
  • spora szczypta pieprzu (sos powinien być mocno pieprzny)

DODATKOWO

 

Wegańskie spaghetti carbonara fit – WYKONANIE

  1. Na dobrej jakości patelnię z nieprzywierającą powłoką wlewamy kilka łyżek wody i kiedy się zagotuje, wrzucamy cebulę i czosnek. Smażymy na średnim ogniu przez 2 minuty mieszając od czasu do czasu. Dodajemy grzyby oraz cukinię i smażymy kolejnych kilka minut. Jeśli warzywa zaczną przywierać do patelni, dolewamy trochę wody.
  2. Wszystkie składniki sosu blendujemy razem na gładki płyn – używam blendera NutriBullet.
  3. Kiedy warzywa odpowiednio zmiękną (a to rzecz gustu), a woda odparuje, zmniejszamy ogień, dodajemy ugotowany makaron, wlewamy sos i mieszamy wszystko dokładnie przez 2–3 minuty, aż sos się podgrzeje. Jeśli sos za bardzo zgęstnieje, dolewamy trochę mleka.
  4. Przekładamy na talerze, posypujemy wegańskim parmezanem, dekorujemy ziołami i podajemy.

Bon appétit !

 

8 myśli na temat “Wegańskie spaghetti CARBONARA fit – prosty i najlepszy przepis

  1. Jak za drugim razem robiłem carbonarę „z wegańskim boczkiem”, to na koniec skropiłem limonką (ew. może być cytryna) i uważam, że jest jeszcze lepsze!!!

  2. Kolejny świetny przepis! =D Z powodu braków w zapasach (np. mleka i suszonej cebuli) zblendowałam z wodą kopiastą łyżkę ugotowanej jaglanki i kawałeczek surowej cebuli oraz pozostałe składniki. Soliłam czarną solą – wszak oryginalna carbonara ma żółtko w składzie. 😉 Już mi nie żal dawnej carbonary na boczku i z parmezanem. =D

    1. Bardzo się cieszę, że smakowało! 🙂 Jak się człowiek postara, to praktycznie chyba wszystkie niewegańskie dania można przerobić na roślinne. Mnie już też nie brak smaku serów czy mięsa. Ser spokojnie zastępują płatki drożdżowe, a zamiast bekonu można użyć suszonej papryki wędzonej… Weganie z niczego nie muszą rezygnować, trzeba tylko zastąpić to i owo. 🙂

Dodaj komentarz