Wegańskie pancakes bezglutenowe z komosy ryżowej quinoa

Wegańskie PANCAKES bezglutenowe z komosy ryżowej / quinoa

Po pełnoziarnistych pankejkach z pszenicy przyszedł czas na wegańskie pancakes bezglutenowe z quinoa, które są nawet bardziej grubaśne i puszyste niż te pierwsze, a tak samo prosteszybkie! Do niedawna byłam przekonana, że bezglutenowe placki zawsze będą kategorii B, czyli bezsmakowe i beznadziejne, aż trafiłam na ten przepis. To najgrubsze pancakes, jakie kiedykolwiek widziałam na żywo. Smakowo również klasa A.

 

Wegańskie pancakes bezglutenowe z quinoa – SKŁADNIKI

ok. 8 placków

  • 185 g suchej białej komosy ryżowej
  • 130 g zblendowanego na mus jabłka ze skórką
  • 130 g mleka roślinnego niesłodzonego – używam owsianego, które jest naturalnie lekko słodkie
  • 2 łyżki ksylitolu, erytrolu lub ewentualnie cukru
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej

 

Wegańskie pancakes bezglutenowe z quinoa – WYKONANIE

  1. Komosę ryżową blendujemy na mąkę.
  2. Mieszamy ją z ksylitolem i sodą.
  3. Dodajemy pozostałe składniki i dokładnie łączymy, najlepiej za pomocą miksera lub blendera.
  4. Smażymy na suchej patelni na małym ogniu.

Bon appétit !

Wegańskie pancakes bezglutenowe z komosy ryżowej / quinoa
Wegańskie pancakes bezglutenowe z komosy ryżowej / quinoa

6 myśli na temat “Wegańskie PANCAKES bezglutenowe z komosy ryżowej / quinoa

    1. Akurat ich kaloryczności nie obliczałam, ale one już bardziej dietetyczne być nie mogą, bo są bez dodatku tłuszczu i mogą być bez cukru. 🙂 Do sprawdzania ilości kalorii i wartości odżywczych polecam https://cronometer.com/

    1. Ja mam NutriBullet o mocy 600 W i jestem bardzo zadowolona. Bez problemu blenduje twarde rzeczy, ma 2 nakładki z ostrzami – jedną do blendowania płynów (również z daktylami i ziarnami), a drugą do mielenia na mąkę, np. orzechów czy płatków owsianych.

Dodaj komentarz