racuchy z jabłkami bez drożdży

Racuchy z jabłkami bez drożdży – fit przepis bez mleka i jajek

Racuchy z plastrami jabłek w dzieciństwie często robiła mi Mama. Po latach to nadal moje ulubione śniadanie, dlatego przerobiłam je – już bez sentymentów – na wegańską wersję fit, czyli razowe placki bez dodatku jajek, mleka i tłuszczu. Przepis jest szybki i wręcz banalny, a grubaśne racuchy z jabłkami smakują tak samo, jak te, które jadłam za dziecięcia. Najlepszym dodatkiem do nich jest kupny lub domowy syrop daktylowy. 🙂

 

Przepis na racuchy z jabłkami bez drożdży – SKŁADNIKI

2 porcje, 8–10 placków

  • 1,5 jabłka odmiany Boskoop – jabłka tej odmiany szybko miękną w trakcie smażenia
  • 130 g (niecały kubek) mąki pszennej razowej lub zwykłej
  • 180–190 g mleka roślinnego niesłodzonego, ale najlepiej naturalnie słodkiego jak owsiane
  • 1–3 łyżki ksylitolu lub ewentualnie cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • ½ łyżeczki cynamonu
racuchy z jabłkami bez drożdży fit
Boskoopy na wegańskie racuchy z jabłkami bez drożdży w wersji fit

Przepis na racuchy z jabłkami bez drożdży – WYKONANIE

  1. Jabłka obieramy, kroimy w plastry o grubości ok. 0,5 cm i usuwamy środek. Talarki nie powinny być zbyt grube, bo wtedy mogą nie zmięknąć w trakcie smażenia.
  2. Mieszamy dokładnie mąkę, ksylitol, proszek do pieczenia i cynamon.
  3. Dodajemy mleko i ponownie mieszamy, najlepiej przy użyciu miksera.
  4. Plastry jabłek delikatnie zanurzamy w cieście, tak aby były nim dokładnie pokryte i układamy na rozgrzanej na średnim ogniu (bez dodatku tłuszczu) dobrej jakości patelni z nieprzywierającą powłoką. Smażymy z obu stron.

Ważne, żeby ciasto było odpowiednio gęste, bo wtedy można je smażyć na tyle długo, żeby jabłka zmiękły. Polecam też smażyć racuchy na średnim ogniu – na dużym placki mogą się spalić, a na małym jabłka mogą pozostać twarde.

Bon appétit !

przepis na racuchy z jabłkami bez drożdży
Przepis na wegańskie placki z jabłkami bez drożdży, mleka i jajek

Dodaj komentarz

Wpisz brakującą liczbę *