Chlebek cukiniowy fit na słodko - prosty i szybki, wegański

Chlebek cukiniowy fit na słodko – prosty i szybki, wegański

Przepis pochodzi z książki całkiem przypakowanego weganina, byłego sportowca i strażaka, Ripa EsselstynaThe Engine 2 Cookbook”. Wątpiłam, że tak prosta i szybka receptura wypali, a jednak… Chlebek jest przepyszny i nie ma nawet śladu zakalca! Bez dodatku oleju, ale za to z syropem klonowym, który wbrew powszechnemu przekonaniu, wcale nie jest zdrowszy od cukru – polecam filmik doktora Gregera na temat słodzików. Ale przecież skromna porcyjka nie zaszkodzi. 😉

Polecam też desery słodzone najzdrowszymi ze słodzików: daktylami.

 

Wegański chlebek cukiniowy fit – SKŁADNIKI

  • 300 g mąki pszennej razowej (może być orkiszowa) lub po połowie mąki pszennej razowej i zmielonych na mąkę płatków owsianych górskich *
  • 250–300 g cukinii ze skórką startej na grubych oczkach
  • 200 g syropu klonowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • ½ łyżeczki sody oczyszczonej
  • ½ łyżeczki cynamonu
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego lub pasty waniliowej (niekoniecznie)

* Podobno chlebek wychodzi też tylko z mąki owsianej (np. bezglutenowej), ale ja takiej wersji jeszcze nie przetestowałam. Według mnie ciasto bez mąki owsianej jest smaczniejsze.

 

Wegański chlebek cukiniowy fit – WYKONANIE

  1. Piekarnik rozgrzewamy do 180°C.
  2. W dużej misce mieszamy suche składniki: mąkę, proszek do pieczenia, sodę i cynamon.
  3. Dodajemy cukinię, syrop klonowy oraz wanilię i mieszamy dokładnie. Masa będzie gęsta.
  4. Ciasto przekładamy do keksówki o wymiarach 25 x 11 cm wyłożonej papierem do pieczenia lub silikonowej. Pieczemy przez ok. 40 minut, aż wierzch chlebka lekko się przyrumieni.

Bon appétit !

Chlebek cukiniowy fit na słodko - prosty i szybki, wegański, razowy
Prosty i szybki chlebek cukiniowy fit na słodko – wegański, z mąki pszennej razowej, bez oleju

Jedna myśl na temat “Chlebek cukiniowy fit na słodko – prosty i szybki, wegański

Dodaj komentarz