Miesiąc: Marzec 2017

weganski pasztet z grochu
Na słono, Przepisy wegańskie

Wegański PASZTET z grochu lub soczewicy – niskotłuszczowy

Specjalność mojej Mamy weganki. W testach na wielbicielach tradycyjnych pasztetów otrzymał najwyższe noty za smak i aromat, konsystencję, wygląd oraz lekkostrawność – nie zawiera oleju i innych „złych” ingrediencji 😉 Samo zdrowie, a do tego jest pyszny, baaardzo kremowy i delikatny. Jeść nie umierać!   Wegański pasztet z grochu –Czytaj dalej

spring rolls
Na słono, Przepisy wegańskie

SPRING ROLLS wegańskie + azjatycki sos do maczania

Zapraszam na zajęcia z „aquaorigami” czyli składania namoczonego papieru ryżowego, do którego upychamy nadzienie 😉 W porównaniu z sushi, zrobienie spring rolls to bułka z masłem wegańskim. Do takich zawijasów możemy wcisnąć właściwie wszystko co jest jadalne. Nie ma jednego właściwego przepisu, każdy może kombinować sam i zostać specjalistą.Czytaj dalej

gofry z płatków owsianych i banana
Na słodko, Najpopularniejsze, Przepisy wegańskie

Chrupiące GOFRY z płatków owsianych i banana – tylko 2 składniki

Jeśli komuś znudziła się już megazdrowa owsianka z bananami, to wcale nie musi zrywać z przyzwyczajeniem i spokojnie może jeść dalej to samo, tylko teraz z gofrownicy!!! 😀 Skład praktycznie ten sam, a organoleptycznie to totalnie inne danie na śniadanie. Przepis ten jest ekstremalnie prosty, szybkiCzytaj dalej

przepis na syrop daktylowy
Na słodko, Przepisy podstawowe, Przepisy wegańskie

Przepis na SYROP DAKTYLOWY lub MUS DAKTYLOWY – najprostszy

Poniżej najprostszy przepis na syrop lub mus daktylowy w całym internecie – bez gotowania. Daktyle to naturalne „cukierki”, dlatego są najzdrowszym słodzikiem! W 80% składają się z cukrów prostych, ale są również bogate w błonnik, witaminy: A, B1, B2, C, oraz sole mineralne i inne fitozwiązki. Mają właściwości lecznicze, m.in. dzięki dużejCzytaj dalej

uttapam placki
Na słono, Najpopularniejsze, Przepisy wegańskie

UTTAPAM – indyjskie placki ze sfermentowanego ryżu i soczewicy

Kartkę z tym przepisem wyrwałam wiele lat lat temu z Gazety Wyborczej i od tamtego czasu wałkuję go regularnie (ale ciasta nie trzeba wałkować!). Recepturę trochę zmodyfikowałam, zamieniłam m.in. biały ryż na brązowy – smak nie jest wcale gorszy, a błonnika w diecie zawsze więcej. Placki mają świetnąCzytaj dalej