Wegańskie smoothie ze szpinakiem, bananem i płatkami owsianymi

Wegańskie smoothie ze szpinakiem, bananem i płatkami owsianymi

Najszybsze i najzdrowsze danie nie tylko na śniadanie – pyszne wegańskie smoothie „wszystko w jednym”: z najzdrowszymi owocami, czyli owocami jagodowymi; najzdrowszymi warzywami, czyli zielonymi liśćmi oraz pożywnymi płatkami owsianymi i bananem. A to wszystko posłodzone najzdrowszym (bo naturalnym) słodzikiem – daktylami oraz doprawione kakao i cynamonem. Po takim odżywczym i treściwym koktajlu możemy góry przenosić!

To świetny przepis dla tych, którzy chcą jeść naprawdę zdrowo i smakowicie, ale najczęściej nie mają głowy do kombinacji z posiłkami i w kuchni idą po linii najmniejszego oporu. Sama należę do tej grupy oszczędzających siły, dlatego na bloga najczęściej wrzucam tylko najprostsze, najszybsze i najsmaczniejsze wegańskie receptury.

 

Wegańskie smoothie ze szpinakiem, bananem i płatkami owsianymi – SKŁADNIKI

  • ok. 250 ml mleka roślinnego, np. owsianego
  • ½ banana – może być zamrożony
  • garść liści szpinaku – może być zamrożony
  • garść jeżyn, jagód, borówek lub innych owoców jagodowych – mogą być zamrożone
  • 3 łyżki płatków owsianych górskich – mogą być bezglutenowe
  • 1 łyżka zmielonego siemienia lnianego – dla zalecanej dziennej dawki omega-3
  • 1–2 łyżeczki syropu daktylowego, 1–2 daktyle, 1–2 łyżeczki ksylitolu lub ewentualnie cukru
  • 1 łyżka kakao lub karobu (niekoniecznie)
  • mielony cynamon

 

Wegańskie smoothie ze szpinakiem, bananem i płatkami owsianymi – WYKONANIE

Wszystkie składniki umieszczamy w kielichu blendera i blendujemy do uzyskania kremowej konsystencji.

Smoothie możemy przechowywać przez kilka godzin w lodówce.

Bon appétit !

 

Dodaj komentarz