Wegańskie placki jogurtowe fit - szybkie, prosty przepis bez jajek

Wegańskie placki jogurtowe fit – szybkie, prosty przepis bez jajek

Smakowite, delikatne i puszyste wegańskie placki jogurtowe z makiem oraz nutami cytryny i kokosa. Idealne na szybkie, lekkie, ale i pożywne śniadanie, również na wynos. Zdrowe, pożywne i fit, bo razowe, bez dodatku cukru, jajek oraz oleju – na dobrej jakości patelni z nieprzywierającą powłoką można smażyć je bez tłuszczu.

Więcej szybkich i dietetycznych placków, na słodko i na słono, znajdziecie pod tagiem… – uwaga, uwaga – „Placki”!

 

Wegańskie placki jogurtowe fit – SKŁADNIKI

ok. 9 placków

  • 150 g mąki pszennej razowej – może być orkiszowa
  • 2–4 łyżki ksylitolu (polecam fiński) lub ewentualnie cukru
  • 2/3 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżka maku niebieskiego niezmielonego (niekoniecznie)
  • 150 g gęstego jogurtu roślinnego naturalnego – użyłam pół na pół sojowego i kokosowego
  • ok. 110 g wody – ilość zależy od gęstości jogurtu i preferowanej konsystencji ciasta*
  • 3 łyżki soku z cytryny + skórka otarta z 1/3 cytryny

* Ciasto powinno być dość gęste, bo wtedy placki wyjdą grubsze. Im więcej wody dodamy, tym placki będą cieńsze, ale też szybciej się usmażą.

 

Wegańskie placki jogurtowe fit – WYKONANIE

  1. Mieszamy dokładnie mąkę z ksylitolem, sodą oraz makiem.
  2. Jogurt łączymy z sokiem i skórką z cytryny oraz częścią wody.
  3. Mokre składniki mieszamy z suchymi i w razie potrzeby dodajemy więcej wody.
  4. Na rozgrzaną patelnię z nieprzywierającą powłoką (np. taką) wlewamy porcje ciasta i na małym ogniu smażymy bez tłuszczu z obu stron.

Bon appétit !

 

Dodaj komentarz