Wegańskie kakao do picia - fit, bez cukru, bez mleka krowiego

Wegańskie kakao do picia – fit, bez cukru, bez mleka krowiego

Nie ma nic lepszego na szybką rozgrzewkę w lodowate dni niż kakao do picia, zwłaszcza jeśli jest ono naprawdę błyskawiczne w przygotowaniu, przepyszne i zdrowsze od tradycyjnego, bo bez cukru i mleka zwierzęcego. Napój posmakuje nie tylko weganom, ale również osobom z nietolerancją laktozy i kazeiny.

Najprostsza wersja (przy okazji najbardziej fit), którą najczęściej robię, to po prostu mleko owsiane zmieszane z 2 łyżeczkami karobu. Tej mikstury już nie dosładzam, ponieważ mleko owsiane i karob są naturalnie lekko słodkie. Na początku karob niezbyt mi smakował, ale z czasem bardzo go polubiłam i teraz dodaję do owsianek, koktajli, deserów czy ciast. Ma o wiele mniej tłuszczu niż kakao i nie zawiera kofeiny.

 

Wegańskie kakao do picia – SKŁADNIKI

  • 250 ml mleka (napoju) owsianego lub ewentualnie sojowego*
  • 1–1,5 łyżki kakao lub karobu
  • 1–2 łyżki syropu daktylowego, ksylitolu czy erytrolu – zamiast syropu daktylowego można dodać kilka daktyli
  • ok. ¼ łyżeczki cynamonu

* Mleko owsiane jest według mnie najlepsze do kakao, ponieważ jest naturalnie lekko słodkie i nawet smaczniejsze od krowiego. Jednak nie wszystkie mleka owsiane smakują tak samo, moje ulubione to: Take It Veggie z Kauflandu (ok. 5 zł), Joya Oats z Lidla (ok. 9 zł) lub marki Natumi.

 

Wegańskie kakao do picia – WYKONANIE

  1. Wszystkie składniki możemy połączyć dokładnie łyżką, ale najlepiej zblendować.
  2. Podgrzewamy na małym ogniu.

Bon appétit !

 

Dodaj komentarz