Placki warzywne fit, smażone bez tłuszczu, wegańskie

Placki warzywne fit, smażone bez tłuszczu, wegańskie

Najprostszy przepis na placki warzywne z ciasta naleśnikowego. Wegańskie i dietetyczne – bez jajek, smażone bez tłuszczu. Pyszne na ciepło i na zimno, polecam je jako drugie śniadanie na wynos.

Moim ulubionym dodatkiem do tych i innych placków jest gęsty i kremowy jogurt sojowy z Kauflandu, który idealnie zastępuje tłustą śmietanę.

Wegańskie placki warzywne fit – SKŁADNIKI

ok. 10 placków

  • 2½ kubka cienko pokrojonych, dowolnych warzyw. Mój ulubiony miks to: 2 pieczarki, mała marchewka, kawałek białej części pora, kilka łyżek posiekanego szczypioru / cebulki dymki, trochę natki pietruszki – wszystko na oko. Czasem dodaję jeszcze kawałek cukinii, ale bez niej placki są według mnie smaczniejsze
  • ¾ kubka mąki pszennej razowej
  • ¾ kubka wody
  • sporo pieprzu, sól

Wegańskie placki warzywne fit – WYKONANIE

  1. Marchewkę i pieczarki kroimy w jak najcieńsze słupki, pora kroimy wzdłuż na pół i potem w cienkie półplasterki, szczypior siekamy, listki pietruszki obrywamy. Warzywa wrzucamy do miski.
  2. Wsypujemy mąkę zmieszaną z solą oraz pieprzem i wszystko dokładnie łączymy.
  3. Wlewamy wodę i mieszamy dokładnie.
  4. Dobrej jakości patelnię z nieprzywierającą powłoką rozgrzewamy na średnim ogniu i nakładamy porcje ciasta – najlepiej smakują małe i cienkie placki.
  5. Placki przewracamy dopiero, kiedy porządnie usmażą się z jednej strony, inaczej się rozpadną. Im bardziej się przyrumienią, tym będą bardziej chrupiące.

Smacznego !

Jedna myśl na temat “Placki warzywne fit, smażone bez tłuszczu, wegańskie

Dodaj komentarz